Hej gänget!
Nu är detaljerna spikade. Vi är 5 lag anmälda och alla spelar sin första match kl 9.45. Vi kör en gemensam samling klockan 9.00.
Försök respektera den tiden så vi säkert vet att alla kommer. Som vanligt, om något händer så meddela någon av oss tränare så fort som möjligt så vi inte står och väntar i onödan.
Glöm inte:
Låt tjejerna komma ombytta, gärna med svarta shorts. Men ta också med kläder att ta på sig om det blåser kallt. Strumpor är valfritt, men jag (både som mamma som ska tvätta och som spelare själv) skulle rekommendera att pusha era tjejer för att spela barfota. :) Tjejerna kommer få matchlinne (som Jocke fixat - tack för det! :)) på plats.
Hoppas ni och era tjejer tycker det ska bli lika kul som vi tycker!
Mvh ledarna
Ps. Vi kommer inte gå ut med lagindelning förrän på lördag för att kunna göra sena korrigeringar vid ev sjukdom eller motsvarande. D.s.
Äntligen dax för turnering igen! :D
Du som får denna kallelse är uttagen i lag OV grön som spelar klockan 09.00, 10.20, 11.45 och 13.05 i Lödde IH.
Laget består av Ella G, Ellen, Colette, Manda, Ines, Hanna, Felicia, Filippa och Lilly. Ledare är Marc och Jocke.
OBS - Vid sjukdomar kan det fortfarande bli ändringar i lagindelningen, men vi hoppas att det blir så här nu.
Speltid: 1 x 17 min och vi stannar inte tiden om ledare behöver beträda planen.
Födda 2012-2013 spelar med sänkt ribba och med 5 utespelare plus målvakt. Inga avkast vid mål (målvaktskast istället). Efter mål startar spelet med ett målvaktskast och de som gjort mål måste backa hem innan de ev. jagar boll om de spelar ett offensivt försvar.
Utvisningar är 1 min i alla matcher som spelas 17 minuter.
Glöm inte vattenflaska och ev. matsäck. Kiosk kommer säkerligen finnas på plats. Låt gärna flickorna komma ombytta. Matchtröja får de låna av oss på plats. Glöm inte inneskor! (Och lämna smycken hemma.)
Lägg gärna en kommentar i samband med anmälan om ni har tänkt köra och hur många extra platser ni isf har i bilen, alternativt om din dotter behöver plats i bil. Detta så vi kan planera och säkerställa att alla har en plats i bil innan söndag morgon.
Slutligen vill vi förtydliga att även om detta kommer ut som en separat kallelse så räknar vi med att alla ni som får denna kommer eftersom ni redan anmält er sedan tidigare. Ny kallelse är enbart för att alla ska få korrekt samlingstid. Om det skulle vara så att det dykt upp problem eller förhinder, eller om någon blir sjuk, så uppmanar vi er att höra av er omgående och meddela att ni inte kan vara med denna gången! (Isf kommer det nämligen ev finnas behov av att fördela om lagen ngt.)
Mvh ledarna
Äntligen dax för turnering igen! :D
Du som får denna kallelse är uttagen i lag OV vit eller svart, se nedan. Eftersom dessa båda lag spelar i samma hall, ungefär samma tider kör vi gemensam kallelse och gemensam samling.
OV lag vit består av Hilda, Ronja, Ammna, Livia, Emilia, Selma R, Louise, Moa och Saga K. Ledare är Hilda.
Lag vit spelar klockan 09.20, 10.10, 11.20 och 12.30 i Nyvångsskolan.
OV lag svart består av Nellie, Ebba, Ajla, Clara, Amanda, Ella F, Selma M, Wera, Céline och Ethel. Ledare är Katja och Per.
Lag svart spelar klockan 09.40, 10.30, 12.00 och 13.10 i Nyvångsskolan.
OBS - Vid sjukdomar kan det fortfarande bli ändringar i lagindelningen, men vi hoppas att det blir så här nu.
Speltid: 1 x 17 min och vi stannar inte tiden om ledare behöver beträda planen.
Födda 2012-2013 spelar med sänkt ribba och med 5 utespelare plus målvakt. Inga avkast vid mål (målvaktskast istället). Efter mål startar spelet med ett målvaktskast och de som gjort mål måste backa hem innan de ev. jagar boll om de spelar ett offensivt försvar.
Utvisningar är 1 min i alla matcher som spelas 17 minuter.
Glöm inte vattenflaska och ev. matsäck. Kiosk kommer säkerligen finnas på plats. Låt gärna flickorna komma ombytta. Matchtröja får de låna av oss på plats. Glöm inte inneskor! (Och lämna smycken hemma.)
Lägg gärna en kommentar i samband med anmälan om ni har tänkt köra och hur många extra platser ni isf har i bilen, alternativt om din dotter behöver plats i bil. Detta så vi kan planera och säkerställa att alla har en plats i bil innan söndag morgon.
Slutligen vill vi förtydliga att även om detta kommer ut som en separat kallelse så räknar vi med att alla ni som får denna kommer eftersom ni redan anmält er sedan tidigare. Ny kallelse är enbart för att alla ska få korrekt samlingstid. Om det skulle vara så att det dykt upp problem eller förhinder, eller om någon blir sjuk, så uppmanar vi er att höra av er omgående och meddela att ni inte kan vara med denna gången! (Isf kommer det nämligen ev finnas behov av att fördela om lagen ngt.)
Mvh ledarna
Dags för hemma-seriematch!
Vid detta tillfälle spelas endast 1 match (p.g.a. lag som dragit sig ur serien).
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematch + en extra träningsmatch i Norrehedshallen!
Vårt lag spelar en seriematch och en extra träningsmatch mot IK Sund. Vi spelar 9.00 och 10.00.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
12.30 mot Lugi HF 2
15.00 mot Åhus Handboll Röd
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
13.30 mot HK Ankaret Röd
16.00 mot IFK Malmö HF Gul
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher i Kristianstad!
Vårt lag spelar:
12.40 mot Lödde Vikings HK Vit
13.50 mot IFK Kristianstad 2
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vid detta tillfälle kommer vi vara iväg länge men med kort om tid mellan matcherna. Tänk därför på att alla tar med sig ngt som de kan äta, möjligtvis både lite före, mellan och efter matcherna.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch med lång resa är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar kl 13.00 mot Halmstad HF och kl 15.20 mot Lödde Vikings HK Röd.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher i Bjärred!
Vårt lag spelar:
11.35 mot Dalby GIF
13.35 mot HK Ankaret Röd
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vid detta tillfälle kommer vi vara iväg länge med en timmes paus mellan matcherna. Tänk därför på att alla gärna får ta med sig ngt som de kan äta då.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher i Eslöv!
Vårt lag spelar:
14.00 mot KFUM Lundagård
16.30 mot Eslövs IK 1
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vid detta tillfälle kommer vi vara iväg länge men med kort om tid mellan matcherna. Tänk därför på att alla tar med sig ngt som de kan äta ganska snabbt och enkelt, möjligtvis både lite före, mellan och efter matcherna.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men allra senast 1 vecka före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher i Lund!
Vårt lag spelar:
10.30 mot IFK Malmö
11.40 mot Lugi HF
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Det är tajt mellan matcherna men ta ändå gärna med något som tjejerna kan få i sig mellan matcherna för att också ha energi till match nr 2.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematch igen!
Denna gången spelar vi endast en match, kl 16.20 mot Höörs HK H65
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Nu har vi fått ny matchtid för matcherna som egentligen skulle spelats den 19e. Vi kör redan nästa helg, den 25e. Vi vet att detta innebär dubbla matchspel för vissa av tjejerna nästa helg, men hoppas ändå att detta ska fungera! Hellre för mycket matcher än för lite tänker vi. ;)
Spelschemat ser därför ut enligt följande:
13.30 OV Helsingborg HK 2 - GW Landskrona
14.30 OV Helsingborg HK 2 - GW Landskrona
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Denna gången kommer kallelsen tätt in på matcherna så vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan (så vi har möjlighet att komplettera truppen om det är flera som inte kan vara med). Senast dag att svara är satt redan till på måndag.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Jag skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till Landskrona!
Dags för seriematcher i Bjärred!
Vårt lag spelar:
14.55 mot IFK Malmö
16.10 mot HK Ankaret
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Det är tajt mellan matcherna men ta ändå gärna med något som tjejerna kan få i sig mellan matcherna för att också ha energi till match nr 2.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
12.30 mot Ljunghusen
15.00 mot Kävlinge
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher plus träningsmatcher på hemmaplan!
Vi spelar med 2 lag för att kunna spela helt sammandrag trots att ett lag dragit sig ur serien.
Spelschemat ser därför ut enligt följande:
13.00 OV Helsingborg HK 3 - Dalby GIF
14.00 "OV Helsingborg HK 4" - Dalby GIF
15.00 OV Helsingborg HK 3 - "OV Helsingborg HK 4"
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan! (Detta för att vi ska ha möjlighet att kalla in fler spelare vid återbud.)
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för seriematcher i Tollarp!
Vårt lag spelar:
12.10 mot Ystad
13.20 mot Tollarp
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Det är en lång resa och sedan tajt mellan matcherna så ta gärna med något litet som tjejerna kan få i sig både före och mellan matcherna för att ha energi till 2 matcher.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
12.30 mot HK Ankaret
15.00 mot IFK Malmö HF Vit
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men senast 2 veckor före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Än känns det kanske som att det är långt till jul... men det verkar inte Lundaspelens organisation tycka... :) Det innebär att det redan närmar sig dax för oss att anmäla lag till detta årets Lundaspel.
Turneringen spelas den 27-30 december och klubben står för vår lagavgift. Vi kommer köra dit varje dag och hem igen när vi har spelat klart för dagen.
Nu behöver vi veta hur många av flickorna som vill vara med på detta så vi kan anmäla lagom många lag. Detta innebär att vi betraktar en anmälan i princip som bindande (såklart kan saker hända som förändrar detta, men vi önskar att ni iaf betraktar detta som en anmälan och inte bara en "intresseanmälan"). På samma sätt kan vi inte garantera möjlighet att vara med och spela om man inte anmäler sig i detta utskick. Det är inte kul för tjejerna att vara varken för många eller för få spelare. Vi hoppas att ni har förståelse och respekt för detta!
Sista anmälan är den 27 september eftersom klubben behöver ha vår anmälan senast den 28 september.
Turneringen spelas med internationella regler vilket innebär att mål räknas och en vinnare kommer koras i ett A-, ett B- och ett C-slutspel. Dessutom kommer vi spela med 6 utespelare på plan. Förra året tyckte de flickor som var med att detta var en väldigt rolig turnering och har i stort sett pratat om nästa års turnering sedan dess. Så missa nu inte att anmäla er om ni vill hänga på!
Mer info om exakta tider, lagindelningar och spelplatser kommer senare när vi vet mer. Ytterligare information om turneringen kan dock läsas redan nu på turneringens hemsida: https://www.lundaspelen.com/
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 3.
Denna första matchdag i turneringen så spelar vi mot:
HK Malmö kl. 8.30
Staffanstorps HK kl. 11.35
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt pga. att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat då detta är en turnering med internationella regler.
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 1.
Denna första matchdag i turneringen så spelar vi mot:
LUGI HF 2 kl. 9.07
H65 1 kl. 10.58
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt för att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat pga. att detta är en turnering med internationella regler.
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 2.
Denna första matchdag i turneringen så spelar vi mot:
IK Sävehof G10-Ö kl. 16.10
Ystads IF 1 kl. 18.01
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt pga. att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat då detta är en turnering med internationella regler.
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 3.
Denna andra matchdag i turneringen så spelar vi mot:
Lundagård kl. 8.30
IK Sävehof G10-PF kl. 10.21
H65 2 kl. 12.49
Spelarna får gärna komma ombytta, observera att de får behålla sin matchtröja under hela turneringen så även den ska med hemifrån. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål/lunch att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt för att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat pga. att detta är en turnering med internationella regler.
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 2.
Denna andra matchdag i turneringen så spelar vi mot:
Lödde Vikings kl. 14.03
Kävlinge HK kl. 15.54
Spelarna får gärna komma ombytta, observera att de får behålla sin matchtröja under hela turneringen så även den ska med hemifrån. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt för att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat pga. att detta är en turnering med internationella regler.
Äntligen dags för Lundaspelen!
Du kommer att spela i laget OV Helsingborg 1.
Denna andra matchdag i turneringen så spelar vi mot:
Ljunghusens HK kl. 14.40
IFK Malmö kl. 15.54
Spelarna får gärna komma ombytta, observera att de får behålla sin matchtröja under hela turneringen så även den ska med hemifrån. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Ta gärna med någon slags mellanmål att äta mellan matcherna.
Spelarna är ju sedan tidigare anmälda till turneringen men vi vill att ni trots det svarar på dessa separata kallelser så att vi kan se att planeringen stämmer.
Det är också mycket viktigt att ni anmäler återbud om någon blir sjuk så snart ni vet.
Eftersom turneringen är i Lund så är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla anger i kommentaren om man kommer att köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen. Detta är viktigt för att vi alltid strävar efter att tjejerna ska åka tillsammans till matcher och för att vi i förväg ska vara säkra på att alla har en plats.
Matcherna i Lundaspelen spelas 2*15 min och med 6 utespelare. Till skillnad från i våra vanliga seriematcher så registreras mål och resultat pga. att detta är en turnering med internationella regler.
Dags för årets första hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
12.30 mot Ystad
14.50 mot Tollarp
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen när nu matcherna spelas på Filbornahallen.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Nu kallar vi till ytterligare spelare pga återbud. Eftersom vi inte har någon mer träning innan denna matchen, och eftersom det bara är en vecka tills matcherna ska spelas, skulle vi verkligen uppskatta om ni kan svara på denna kallelse omgående! Vi behöver nämligen verkligen säkerställa att vi får ihop lag till denna match!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Nu är det dax för matchspel igen! Vi ska möta Landskrona i en seriematch men åker med ytterligare ett lag och passar på att spela ett par träningsmatcher också.
Spelschemat ser därför ut enligt följande:
10.00 OV Helsingborg HK 2 - GW Landskrona
11.00 OV Helsingborg HK 2 - OV Helsingborg HK 4
12.00 OV Helsingborg HK 4 - GW Landskrona
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Nu kallar vi till fler spelare pga återbud. Svara därför gärna så fort som möjligt på kallelsen!
Jag skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till Landskrona!
Dags för seriematcher i Halmstad!
Vårt lag spelar:
12.50 mot Lödde Vikings
13.55 mot Halmstad
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Det är en lång resa och sedan tajt mellan matcherna så ta gärna med något litet som tjejerna kan få i sig både före och mellan matcherna för att ha energi till 2 matcher.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, dock senast 2 veckor innan match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Eftersom detta är bortamatch är också körningen viktig för oss att få koll på. Vi vill därför att alla som svarar ja på kallelsen också anger i kommentaren om man kan köra och hur många spelare (inklusive din egen dotter) som ni kan ta i bilen.
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Dags för hemma-seriematcher!
Vårt lag spelar:
13.00 mot Kävlinge
15.20 mot Lugi
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt) och glasögon om man behöver sådana.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men senast 2 veckor före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Hej Alla!
Nu har vi fått möjligheten att, med superkort framförhållning (!), hoppa in och spela två matcher i Ystad nu på lördag! Ett lag har lämnat återbud och vi får därför chansen till extramatcher (mot bra motstånd). Härligt, men lite stressigt... :)
Vi spelar då kl 12.30 mot H65 Höör och sedan kl 13.30 mot Ystad.
Eftersom det är så kort om tid så skickar jag nu kallelsen till alla tjejer (som inte redan var kallade till hemmamatcherna mot Sund) och så är det först till kvarn som gäller!
Vi åker med maximalt 12 spelare.
Senast anmälan är satt redan imorgon, fredag, kl 16 för att jag ska kunna lämna besked till Ystad om vi får ihop ett lag eller ej.
Jag uppskattar därför supersnabba (!) svar denna gång så att vi kan lämna besked så tidigt som möjligt.
Jag skulle också uppskatta att ni svarar direkt om ni har möjlighet att köra (samt isf hur många spelare som får plats i er bil eller om din dotter skulle behöva skjuts denna gång.
Tack på förhand för er samarbetsvilja även om kallelsen kom oerhört sent denna gången. :)
Dags för hemma-seriematcher mot Sund!
Vi passar på att spela 2 seriematcher mot Sund vid samma tillfälle. Matcherna kommer spelas kl 13.00 och kl 14.10.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt) och glasögon om man behöver sådana.
Vi ledare har gjort lagindelningar för några matcher framöver för att alla flickor ska få så mycket speltid som möjligt. Detta innebär dock att om det blir många återbud kan vi behöva kalla fler flickor till matchtillfällena.
Vi skulle därför uppskatta om alla svarar på kallelsen så fort ni kan, men senast 2 veckor före match.
Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt!
Matcherna i år spelas 2*20 min med 1 minuts utbildningstimeout mitt i respektive halvlek (domarna blåser för denna timeout i samband med lämpligt spelavbrott). Vi spelar med 5 utespelare och med sänkt ribba. Vi registrerar inte mål eller resultat.
Nu är det dax för matchspel igen! Vi ska möta H65 i två seriematcher på samma dag. Vi kommer spela kl 14.30 och 16.00.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs. Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt (och så lite extraarbete som möjligt för oss ledare)!
Jag skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till Höör!
Nu är det dax för matchspel igen! Vi kommer möta;
KFUM Lundagård kl 11.30 och
Eslövs IK kl 12.45
D.v.s. två matcher snabbt på varandra så se till att spelarna har något mindre med sig att äta mellan matcherna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs. Då matchen spelas helgen innan sportlovet ser vi ev större utmaningar än vanligt att få ihop lag, därför skulle vi verkligen uppskatta om ni alla kan hjälpa oss med att svara så fort ni vet om er dotter kan spela! Dock senast 2 veckor innan match.
Jag skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till Lund!
Ibland går det snabbt. Nu är det klart att matchen mot Lågan som från början skulle spelas i januari blir den 18e februari. Vi har då styrt upp så att vi kommer möta Lågan i två matcher på samma dag. Vi kommer spela kl 12.30 och 13.45. Hoppas ni kan då!
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matchen.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs. Hoppas ni alla kan hjälpa oss med detta för att det ska bli så bra så möjligt för så många som möjligt (och så lite extraarbete som möjligt för oss ledare)!
Nu är det dax för matchspel igen! Vi kommer möta:
HK Ankaret kl 11.15 och
IFK Malmö kl 12.30
D.v.s. två matcher ganska snabbt på varandra så se till att spelarna har något mindre med sig att äta mellan matcherna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs.
Vi skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Nu är det dax för hemmamatcher! Vi kommer möta:
Lödde Vikings kl 12.30 och
IFK Kristianstad kl 14.50
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana. Det kan också vara bra att ha med sig ett mellanmål att äta mellan matcherna.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs.
Nu är det dax för matchspel igen! Vi kommer möta;
IK Lågan kl 13 och
HK Svalöv kl 14.30
D.v.s. två matcher ganska snabbt på varandra så se till att spelarna har något mindre med sig att äta mellan matcherna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs.
Vi skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Nu är det dax för matchspel igen! Vi kommer möta;
Åhus Handboll kl 12.10 och
Lugi HF kl 13.20
D.v.s. två matcher ganska snabbt på varandra så se till att spelarna har något mindre med sig att äta mellan matcherna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle uppskatta om ni kan svara på kallelsen så fort som möjligt (dock allra senast 2 veckor innan matchen) så vi kan kalla till fler spelare om det behövs.
Vi skulle också verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Påskacupen!
Här kommer kallelse för er som anmält att ni ska vara med i Påskacupen på fredag 29/3, detta är kallelse för OV lag Grön. Samling på klubbstugan kl 12:10.F10 har 2 st lag med och man kommer spela i samma hall och ha möjlighet att heja på varandra.
Man spelar med 6 utespelare och 1 målvakt, varje match är 1x17 minuter. Svenska regler gäller dvs att man inte räknar mål eller resultat.
Lag Grön spelar 4 st matcher.
13:40 Lugi HF 1
15:40 KFUM Lundagård
16:20 Staffanstorp HK 1
17:40 Lödde Vikings HK Röd
Vi är tacksamma om ni kan svara så fort som möjligt!
Skriv om ni har platser lediga i bilen eller om ni behöver skjuts.
Mvh Ledarna
Påskacupen!
Här kommer kallelse för er som anmält att ni ska vara med i Påskacupen på fredag 29/3, detta är kallelse för OV lag Svart. Samling på klubbstugan kl 13:10. F10 har 2 st lag med och man kommer spela i samma hall och ha möjlighet att heja på varandra.
Man spelar med 6 utespelare och 1 målvakt, varje match är 1x17 minuter. Svenska regler gäller dvs att man inte räknar mål eller resultat.
Lag Svart spelar 4 st matcher.
14:40 Kävlinge HK
16:40 Tollarp
18:40 Lödde Vikings Vit
19:20 Lugi HF 2
Vi är tacksamma om ni kan svara så fort som möjligt!
Skriv om ni har platser lediga i bilen eller om ni behöver skjuts.
Mvh Ledarna
Vi har blivit inbjudna till F11s hemmaturnering den 14/4 då de saknade ett lag. Förutom oss och 2 lag från OV F11 kommer F11 från Sund, Eslöv, Lödde VHK och Ystad IF. Vi ser detta som en möjlighet till tuff utmaning för våra tjejer och hoppas att det är några stycken som vill vara med!
Då vi fått denna möjlighet med kort varsel hoppas vi att ni har möjlighet att svara snabbt så att vi kan kalla till fler flickor vid många återbud.
Hej alla tjejer, föräldrar och släkt!
Nu närmar vi oss med stormsteg slutet på årets innesäsong och därmed även vår interna avslutningsturnering.
Vi ledare vill därför bjuda in först och främst alla flickor till att komma och ha en rolig eftermiddag tillsammans och spela matcher mot varandra. Ev. blir det också fika och lekar.
Men, vi nöjer oss inte där denna gången utan vi vill också bjuda in föräldrar, syskon och mor-/farföräldrar att vara med på matcher mot tjejerna. Vi tänker oss då att vi inleder med en intern turnering mellan tjejerna för att sedan avsluta med match mellan föräldrar och barn. Hoppas ni vill vara med på detta!
För lagkassans skull hade det varit kanon om någon av er föräldrar också kan tänka er att hålla i kiosk vid detta tillfället! Om det är någon som känner sig manad till detta ber jag er att skriva det i kommentaren i samband med anmälan.
Nu hoppas vi att många tjejer vill vara med på denna möjlighet att spela (inne-)matcher innan årets säsong tar slut!
Vi uppskattar också att ni respekterar sista svarsdag så vi sedan kan göra en bra lagindelning och turnerningsschema.
Välkomna!
/Ledarna
Nu öppnar vi upp möjlighet att efteranmäla sig till Kanariecupen! Vi kommer åka med 4 lag.
Turneringen spelas alltså som en endagarsturnering den 28 april.
Turneringen spelas med svenska regler vilket innebär att mål och resultat inte räknas och alla kommer få medalj. Matcherna spelas 2*10 min med 1 min paus.
Mer info om exakta tider, lagindelningar och spelplatser kommer senare när vi vet mer. Ytterligare information om turneringen kan dock läsas redan nu på turneringens hemsida: https://www.kanariecupen.se/
Hej!
Nu är det dags för säsongens sista inomhusturnering; Kanariecupen i Malmö.
Ni som får denna inbjudan har sedan tidigare anmält att ni ska vara med i denna turnering, så här kommer speltider som är aktuella för just det lag som er dotter kommer att spela i.
Om ni av någon anledning fått förhinder eller er dotter blir sjuk vill vi att ni meddelar oss ledare så snart som möjligt så att vi har möjlighet att flytta om i lagen om det skulle visa sig behövas.
Er dotter kommer att spela i lag OV Grön, med följande matcher:
09:00 Lödde Vikings HK Röd
13:13 Lugi HF 2
15:31 KFUM Lundagård
16:40 IFK Malmö 4
Matcherna spelas 2*10 min, inga resultat kommer att registreras och där är inget slutspel.
Spelplats är Klagshamns sporthall (Kamratvägen 1, Klagshamn), där alla våra lag kommer att spela så det finns gott om möjligheter att heja på kompisarna!
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret, glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna, och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil, eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Vi ses på söndag!
Hej!
Nu är det dags för säsongens sista inomhusturnering; Kanariecupen i Malmö.
Ni som får denna inbjudan har sedan tidigare anmält att ni ska vara med i denna turnering, så här kommer speltider som är aktuella för just det lag som er dotter kommer att spela i.
Om ni av någon anledning fått förhinder eller er dotter blir sjuk vill vi att ni meddelar oss ledare så snart som möjligt så att vi har möjlighet att flytta om i lagen om det skulle visa sig behövas.
Er dotter kommer att spela i lag OV Röd, med följande matcher:
09:23 Lugi HF 1
11:41 IFK Malmö HF3
13:59 Lödde Vikings HK Vit
17:26 Lugi HF3
Matcherna spelas 2*10 min, inga resultat kommer att registreras och där är inget slutspel.
Spelplats är Klagshamns sporthall (Kamratvägen 1, Klagshamn), där alla våra lag kommer att spela så det finns gott om möjligheter att heja på kompisarna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Vi ses på söndag!
Hej!
Nu är det dags för säsongens sista inomhusturnering; Kanariecupen i Malmö.
Ni som får denna inbjudan har sedan tidigare anmält att ni ska vara med i denna turnering, så här kommer speltider som är aktuella för just det lag som er dotter kommer att spela i.
Om ni av någon anledning fått förhinder eller er dotter blir sjuk vill vi att ni meddelar oss ledare så snart som möjligt så att vi har möjlighet att flytta om i lagen om det skulle visa sig behövas.
Er dotter kommer att spela i lag OV Vit, med följande matcher:
09:46 KFUM Lundagård
12:27 Lödde Vikings HK Röd
15:08 IFK Malmö HF 4
15:54 Lugi HF 2
Matcherna spelas 2*10 min, inga resultat kommer att registreras och där är inget slutspel.
Spelplats är Klagshamns sporthall (Kamratvägen 1, Klagshamn), där alla våra lag kommer att spela så det finns gott om möjligheter att heja på kompisarna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret (om det inte redan är uppsatt), glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Vi ses på söndag!
Hej!
Nu är det dags för säsongens sista inomhusturnering; Kanariecupen i Malmö.
Ni som får denna inbjudan har sedan tidigare anmält att ni ska vara med i denna turnering, så här kommer speltider som är aktuella för just det lag som er dotter kommer att spela i.
Om ni av någon anledning fått förhinder eller er dotter blir sjuk vill vi att ni meddelar oss ledare så snart som möjligt så att vi har möjlighet att flytta om i lagen om det skulle visa sig behövas.
Er dotter kommer att spela i lag OV Svart, med följande matcher:
10:32 Lödde Vikings HK Vit
11:18 Lugi HF 1
13:36 Lugi HF3
17:49 IFK Malmö HF3
Matcherna spelas 2*10 min, inga resultat kommer att registreras och där är inget slutspel.
Spelplats är Klagshamns sporthall (Kamratvägen 1, Klagshamn), där alla våra lag kommer att spela så det finns gott om möjligheter att heja på kompisarna.
Spelarna får gärna komma ombytta, matchtröja får de låna av oss på plats. Lämna värdesaker och smycken hemma, men glöm inte att ta med inneskor, vattenflaska, hårsnodd till håret, glasögon om man behöver sådana samt duschkläder för obligatorisk gemensam dusch efter matcherna.
Vi skulle verkligen uppskatta att alla skriver en kommentar om ni kan köra till matcherna (och isf hur många extra spelare ni kan ta i er bil) eller om din tjej behöver skjuts. Detta för att vi ska veta att alla kommer ha en plats i bil till matcherna!
Vi ses på söndag!
Här kommer kallelse som utgör bindande anmälan till Partille cup!
Turneringen spelas 2-6 juli, vi reser dit den 1e. Vi har med andra ord en 5 dagar lång turnering framför oss i Göteborg!
I Göteborg kommer vi bo med laget på luftmadrasser i ett (eller flera) klassrum. Vi kommer bo på samma skola som övriga lag i OV Helsingborg (troligtvis Hvitfeldska skolan) så det kommer bli en grym klubbkänsla. Vi kommer spela matcher runt om i Göteborg, en hel del av turneringen utspelar sig på Heden och Kvibergs idrottsområde (mest på konstgräs), men exakt var vi kommer spela vet vi ännu inte. Vi tar oss runt i Göteborg med kollektivtrafiken.
En av dagarna/kvällarna kommer vi gå på Liseberg. Vilken det blir bestäms när vi vet spelschemat. Det kommer alltså bli mycket handboll men också mycket annat kul!
Grov planering är; ditresa och komma på plats under måndagen, tisdagen drar turneringen igång och på kvällen är det stor invigning, onsdag och torsdag fortsätter gruppspelet och sedan blir det slutspel fredag och ev. finaler och hemresa lördag.
Kostnaden kommer landa ungefär enligt följande:
⮚Skolboende & deltagarkort (mat) 2800 kr/spelare
⮚Liseberg; åkband, inträde, mat 365 kr/person (2023)
⮚Gemensam bussresa (frivillig) 380 kr/person (2023)
⮚Fickpengar
Kostnaden för boende och deltagarkort, 2800 kr/spelare, svischas till Malin Magnander (076-164 61 90) senast den 31 mars. Snälla försök respektera detta datum så vi inte behöver lägga tid på att "jaga in" allas avgift.
Vi återkommer när vi vet mer exakt om gemensam bussresa samt när vi spikat hur vi gör med Liseberg och kostnaden för detta.
I övrigt så kan det uppkomma behov av avlastning/hjälp av föräldrar t.ex. när vi är på Liseberg. Ni får därför gärna lägga en kommentar i anmälan om det kommer finnas någon vuxen på plats i Göteborg som möjligtvis kan tänka sig att stötta upp oss ledare vid behov. Vi vet ännu inte säkert behovet av detta då vi inte vet hur många flickor som anmäler sig eller hur många lag vi kommer anmäla.
Så, nu är det läge att ta beslutet för årets cup! Vi har full förståelse för att detta är en stor grej och att vissa av tjejerna inte känner sig redo än. För dem kommer det fler chanser! Men, för de av er som har tjejer som vill med så är vi säkra på att det är ännu en fantastisk vecka väntar! :)
Mvh ledarna
Ps. Vill ni läsa mer, se här https://partillecup.com/sv D.s.
Vi tränar först beachhandboll. Efteråt ser vi till att det finns grill så att alla som vill kan grilla korv och fortsätta umgås lite till. Varje familj tar själv med mat som vill äta. Föräldrar och syskon är välkomna att joina.
Tyvärr har det blivit strul med OVs planer på Heden. Vi kör därför samma upplägg som de två senaste veckorna med träning på Norrvalla på torsdag.
Kom gärna 10 minuter innan träningstiden så vi kan nyttja den timmen vi har på planen på ett bra sätt.
Detta gäller alltså förberedande träning inför Partille, men det är bara kul om även tjejer som inte ska med till Partille också kommer!
Fotbollsskor är alltså att rekommendera, skrivdobbar är dock förbjudet. Joggingskor fungerar också bra!
Hör gärna av er med ev frågor eller om någon tjej behöver skjuts, så ska vi försöka lösa detta.
Hoppas att så många som möjligt har möjlighet att vara med på denna träningen.
Vi kör samling 10 minuter innan träningstiden så vi kan nyttja den timmen vi har på planen på ett bra sätt.
Efter träningen tänker vi att de föräldrar som har frågor eller funderingar inför Partille kan ansluta, så tar vi en kort avstämning (förhoppningsvis inte mer än ca 15 min lång) på plats vid 18.30.
Tid och exakt plats är inte spikad ännu.
Exakt rid och plats ännu inte spikad.
Tid och exakt plats är inte spikad ännu.
Exakt rid och plats ännu inte spikad.
Exakta tider och platser ännu inte bestämda då vi inte vet var vi kan lösa en plan för träning. Detta är en ungefärlig målsättning.
Exakta tider och platser ännu inte bestämda då vi inte vet var vi kan lösa en plan för träning. Detta är en ungefärlig målsättning.
Exakta tider och platser ännu inte bestämda då vi inte vet var vi kan lösa en plan för träning. Detta är en ungefärlig målsättning.
Exakta tider och platser ännu inte bestämda då vi inte vet var vi kan lösa en plan för träning. Detta är en ungefärlig målsättning.
Föräldramöte
Agenda:
Bussen avgår 13.00.
Nu är det klart att vi blir strax över 300 spelare och ledare från OV som planerar att följa med till Partille Cup. Kul!!
Nästa steg är nu för klubben att ordna med bussar för de av er som är intresserade av att åka tillsammans med laget och övriga lag från klubben.
(Tid då bussen avgår från klubbstugan återkommer vi med.)
Bussen kommer kosta mellan 360 – 390 kr / person beroende på hur många vi blir.
Klubben behöver besked om hur många som vill åka med bussen senast den 21/% därför behöver jag ert anmälan senast redan nu på lördag den 20/5. Om man inte anmält sig tills dess behöver man lösa sin transport till Partille själv.
Nu siktar vi in oss på träningsläger med övernattning på hemmaplan. Både träning och övernattning kommer ske i Högastenshallen.
Vi kommer träna, prata och eventuellt titta på handboll men framför allt så kommer vi också leka och ha det skoj tillsammans! På kvällen kommer vi äta pizza (tror vi iaf) och på morgonen blir det frukost innan vi kör ytterligare ett handbollspass.
Denna aktivitet kommer vi ha mest för att det är roligt och syftet är framför allt att stärka lagkänslan men också för att erbjuda träning på att sova borta med laget.
Vi hoppas därför att så många som möjligt kan, och vill, hänga på! Det kommer bli skoj!
Vi siktar på att starta vid 14 på lördagen och avsluta vid 12 på söndagen. Mer detaljer kommer när det närmar sig.
Nu siktar vi in oss på träningsläger med övernattning på hemmaplan. Både träning och övernattning kommer ske i Högastenshallen.
Vi kommer träna, prata och eventuellt titta på handboll men framför allt så kommer vi också leka och ha det skoj tillsammans! På kvällen kommer vi äta pizza (tror vi iaf) och på morgonen blir det frukost innan vi kör ytterligare ett handbollspass.
Denna aktivitet kommer vi ha mest för att det är roligt och syftet är framför allt att stärka lagkänslan men också för att erbjuda träning på att sova borta med laget.
Vi hoppas därför att så många som möjligt kan, och vill, hänga på! Det kommer bli skoj!
Mer detaljer kommer när det närmar sig.
Nu är tiden för vårt lag fotografering klar! - Vi fotograferas i grupp (på fotostation 1) kl 17.45 och individuellt (fotostation 3) kl 18.15
Kom i svarta shorts, vita strumpor och grön träningströja (om du har), matchtröjor har vi på plats. Glöm inte heller din påskrivna fotolapp!
Nu välkomnas alla spelare, ledare samt föräldrar till Helsingborg Arena för utprovning av OV’s klädprofil samt både individuellt foto samt lagfotografering!
Detta kommer ske i Helsingborg Arena i huvudentrén.
Både Adidas och Stadium som leverantörer för vår klädprofil kommer att vara på plats denna dag för att visa upp kollektionen av vår klädprofil. Även spelare från våra dam- och herrlag kommer finnas på plats.
Ta chansen att prova och även beställa nya tränings- och matchkläder, jackor eller väskor. Detta kommer att finnas både för spelare, ledare och föräldrar. Då det är individuella beställningar så kan man testa kläder både före och efter fotograferingen. Det kommer även finnas försäljning av OV Halsduk samt den nylanserade OV mössan att köpa på plats. Det kommer även finnas möjlighet att beställa sin egen handboll.
OV Helsingborg har precis som förra året ett samarbete med Express-bild i Västerås AB vilket innebär att spelarna tar både individuella bilder och lagbild. Det kommer att finnas möjlighet att köpa bilder sedan från Express-Bild likt klassisk skolfotografering.
Till fotograferingen ska ni ha med er foto-lappar dessa delas ut till alla inför fotografering för påskrift av målsman.
17 september spelar både damerna och herrarna hemmapremiär i Arenan, då vill vi givetvis ha alla våra ungdomar på plats.
Herrarna spelar 15.00 och damerna 17.30.
Det kommer finnas möjlighet att förbeställa mat mellan matcherna som serveras i restaurangen för samtliga samt att det kommer vara aktiviteter runt om i arenan.
Den 5 november är det vår tur att agera maskotar på damlagets hemmamatch mot Eskilstuna GUIF!
Detta handlar om att OV Helsingborg arbetar med att våra ungdomsspelare ska få mer kontakt med spelarna från våra representationslag för att skapa klubbkänsla och att bygga idoler. En del i detta arbete är att klubben (och damlaget) vill ha ungdomslag som springer in med våra representationslag på matcherna.
Detta kommer bli både kul och lärorikt för de som vill vara med, så vi hoppas att så många som möjligt av våra tjejer vill komma!
Vi samlas i foajén på IH, 30 minuter innan matchstart.
Spelarna ska vara klädda i matchkläder och skor - vi tar med matchtröjor.
Inspring sker ca 14.50 för OV Helsingborg. Därefter går tjejerna upp på läktaren och så hejar vi på damerna till förhoppningsvis ytterligare två poäng.
För första gången någonsin så spelas ett världsmästerskap i handboll för damer i Helsingborg när VM arrangeras i Sverige tillsammans med Norge och Danmark 30 november till 17 december 2023. Denna möjligheten att se handboll i världsklass vill vi inte missa och ställer därför in ordinarie träning denna torsdagen till förmån för att istället gå och titta på handboll tillsammans för de som vill.
Tyvärr har vi fortfarande ingen upparbetad lagkassa så detta behöver bli till självkostnadspris. OV Helsingborg har fått ett föreningserbjudande med biljetter för 170 kr/biljett (begränsat antal). Vi behöver därför anmälan och svischat belopp för biljetterna senast den 24 oktober för att sedan kunna göra ett gemensamt köp av biljetter.
Det går bra att köpa fler än en biljett per spelare, om detta önskas så lägg alltså en kommentar om detta i kommentarsfältet vid anmälan här i myclub samt svischa antal biljetter * 170 kr. Vi ser positivt på att tjejerna kommer i sällskap med målsman. :)
Biljettavgiften svischas till lagmamma, Malin Magnander, på 0761-646190, skriv namn på spelaren samt antal biljetter i meddelandet. Svischa detta samtidigt som anmälan görs via myclub (för att undvika risken att du annars glömmer samt merjobb för oss att behöva jaga in pengarna när det är dags att betala alla biljetter).
Matchen vi tänker att vi ska titta på spelas mellan Montenegro och Kamerun kl 18.00.
I biljetten ingår också ytterligare en match klockan 20.30 mellan Ungern och Paraguay. Om några vill stanna och titta på denna match också får det dock vara under respektive vårdnadshavares ansvar.
Hoppas att vi blir ett gäng som vill vara med om denna upplevelse tillsammans! Vi tror att detta kan bli en härlig kväll som ger mycket handbollsupplevelse!
Mvh ledarna
För dem som vill så går vi i gemensam grupp från träningen bort till Idrottens hus och hejar på vårt damlag när de möter Ystad i ett viktigt Skånederby.
Föräldrar och syskon får gärna hänga med och heja på damlaget. Men det är också ok att hämta upp tjejerna på IH.
Hej!
Nu börjar vi närma oss jul med stormsteg och vi vill gärna hitta på något roligt med tjejerna innan dess.
Vi har planerat att ha en intern turnering där tjejerna kan bjuda in nära och kära att komma och heja på dem.
Varje lag kommer få ett tema som de kan klä ut sig till eller ta inspiration av (ex. laget lucia, laget jultomtar osv.)
Dagen vi bokat är Söndagen den 17/12 kl 14.30-17.00 i Teknikhallen.
Vi behöver nu veta hur många som kan och vill komma till denna "julturnering".
Det kommer självklart finnas en julinspirerad kiosk på plats!
Vänliga hälsningar
Malin
Den 14 januari är det åter vår tur att agera maskotar på damlagets hemmamatch. Denna gången när de möter BK Heid.
Detta kommer bli både kul och lärorikt för de som vill vara med, så vi hoppas att så många som möjligt av våra tjejer vill komma!
Vi samlas i foajén på IH, 30 minuter innan matchstart.
Spelarna ska vara klädda i matchkläder och skor - vi tar med matchtröjor.
Inspring sker ca 14.50 för OV Helsingborg. Därefter går tjejerna upp på läktaren och så hejar vi på damerna till förhoppningsvis ytterligare två poäng.
Den 9/2 möter vårt herrlag Skånela i en hemmamatch där alla går gratis in på matchen. Desto fler vi blir, desto mer pengar tjänar OV Helsingborg. Så ta med alla ni känner och spendera fredagskvällen på Idrottens hus! :)
I halvlek kommer alla ungdomslag i föreningen att marschera in på planen. Så vi i laget kommer sitta gemensamt under matchen. Spelarna ska helst vara klädda i grönt
Eftersom publikmatchen detta år kommer att spelas på Idrottens hus så kommer det finnas begränsat med platser och OV räknar med att få lapp på luckan. Vilket gör att ni behöver förhandsboka platser trots att det är gratismatch! Tjejerna förhandsbokar ni genom att svara ja på denna kallelse senast den 31/1. Resten av familjen förhandsbokar ni via följande länk:
https://ovhelsingborg.myclub.se/site_node/4707/nyheter/boka-biljetter-till-arets-publikmatch
Observera samlingsplatsen! För att slippa trängsel i den ”vanliga entrén” så kommer nämligen samtliga spelare plus ledare att gå in via ingången som ligger mitt emot Olympia (ovanför IH B ingången). Sittplatserna för spelarna kommer att vara i anknytning till ingången. Föräldrar och övrig publik kommer att gå in via huvudentrén.
Den 27/2 möter OVs herrlag serietvåan HK Varberg. Istället för handbollsträning så kommer vi heja fram herrlaget så dom kan vinna sin 23 raka match i serien, man kommer också fira att herrlaget har vunnit serien och spelar i högsta ligan nästa säsong. Samtliga ungdomslag i föreningen har ställt in sina träningar denna kväll för att fira detta. Vi i F10 samlas vi utanför Helsingborgs arena kl 18:40. OBS! Viktigt att alla tjejer har tillgång till sina medlemskort då man kommer kolla detta vid ingången. Ledare måste ha med sig sina årskort och föräldrar som vill hänga med får köpa biljetter...
OV Helsingborg har beslutat att återuppta Vårstädningen inom vår förening. Kul!!
Innan pandemin så deltog samtliga ungdomslag under 1 dag/år, nu tänker vi att detta kan vara en kul ”lära känna” dag för våra F/P10 och F/P11. Ungdomsverksamheten får 200kr per barn/ungdom som deltar, oavsett om det är syskon (under 20 år) eller spelare i OV Helsingborg.
Vi samlas på Klubbstugan söndagen den 5 Maj kl 09.30, vi städar i området runt Olympia/klubbstugan under ca 3 timmar och avslutar med en gemensam fika /grillning på klubbstugan.
Så, nu välkomnar vi alla spelare, syskon och föräldrar till detta tillfälle som kommer bli både trevligt och bra för miljön och för klubbens ekonomi! :D
Vi hoppas på stor uppslutning och en rolig dag tillsammans
Mer information om städdagen hittar ni här: