Hej!
Den 3 juni är det tid för spel i OV Beachhandboll! OV Helsingborgs egen turnering. En heldag på stranden Fria bad i Helsingborg med roligt spel. Vi behöver innan april är slut veta hur många som kan vara med och anmäla oss till turneringen. De som var med förra året tyckte det var riktigt kul!
Klicka i om ni kan vara med att spela eller inte. Mer information kommer om exakta speltider etc.
Som medlem i OV Helsingborg ska man också vara med och hjälpa till i kiosken, grillen etc en dag på OV Beachhandboll. Denna dag kommer vi få tilldelad och det kommer mer information.
Två seriematcher, kl 13.40 och kl 16.10.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher, kl 13.40 och kl 14.50.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
En seriematcher mot Hök, kl 13.00. (Skulle varit två matcher, har ändrats och den ena matchen kommer spelas vid annat tillfälle mot Sund i Helsingborg)
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två matcher, kl 14.00 och 15.00.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher kl 12.30 Ankaret, 15.00 Kävlinge.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
En seriematch kl 13.40 mot Lågan.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
En seriematch kl 14.50 mot Lågan.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher, kl 11:00 och 12:15
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher, kl 09:30 (Lödde) och 10:45 (Dalby)
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Observera att vi samlas senast kl 09.00 på plats i Löddeköpinge (Tolvåkers Idrottshall)
En seriematch kl 16.00 mot Sund.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher, kl 09:30 (Sund) och 11:00 (Svalöv)
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Observera att vi samlas senast kl 09.00 på plats i Norrehedshallen
Dessa matcher är Therese ledare, om ni behöver nå henne, kontakta henne på 0704-837997.
Två seriematcher, kl 13:00 (Dalby) och 15:30 (Lödde)
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Observera att vi samlas senast kl 12.30 på plats i Teknikhallen.
Två seriematcher, kl 10:00 och 11:15 bägge matcherna mot Stavsten
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Under jullovet kommer vi vara med och spela Lundaspelen, världens största inomhuscup. Detta är en internationell cup vilket gör att det är tävlingsregler och räkna mål som gäller. Detta är en cup som klubben betalar för oss. Vi vet ännu inga speltider. Läs mer här: Lundaspelen - Memories for life!
Gruppspel 27-28 december
Slutspel 29 december (brukar vara både a, b och c-slutspel)
Final 30 december
För att veta hur många lag vi ska anmäla behöver vi veta redan nu om du kan. Anmälan är bindande, anmäl dig om du vet att ni kan och vill vara med! Vi behöver ert svar senast den 26 september.
Under jullovet kommer vi vara med och spela Lundaspelen, världens största inomhuscup. Detta är en internationell cup vilket gör att det är tävlingsregler och räkna mål som gäller. Detta är en cup som klubben betalar för oss. Vi vet ännu inga speltider. Läs mer här: Lundaspelen - Memories for life!
Gruppspel 27-28 december
Slutspel 29 december (brukar vara både a, b och c-slutspel)
Final 30 december
För att veta hur många lag vi ska anmäla behöver vi veta redan nu om du kan. Anmälan är bindande, anmäl dig om du vet att ni kan och vill vara med!
Under jullovet kommer vi vara med och spela Lundaspelen, världens största inomhuscup. Detta är en internationell cup vilket gör att det är tävlingsregler och räkna mål som gäller. Detta är en cup som klubben betalar för oss. Vi vet ännu inga speltider. Läs mer här: Lundaspelen - Memories for life!
Gruppspel 27-28 december
Slutspel 29 december (brukar vara både a, b och c-slutspel)
Final 30 december
För att veta hur många lag vi ska anmäla behöver vi veta redan nu om du kan. Anmälan är bindande, anmäl dig om du vet att ni kan och vill vara med!
Två seriematcher i Kristianstad, Lingenässkolan kl 12.40 Ankaret, kl 13.50 Kristianstad
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling vid klubblokalen på Mejerigatan 1, 1 h 45 minuter innan första matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Två seriematcher HEMMA i Teknikh B kl 12.30 Malmö, kl 14.50 Lågan
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher i Teknikhallen C kl 12.30 Svalöv, kl 14.50 Sund
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher HEMMA i Teknikhall C kl 13.30 mot Kävlinge, kl 15.50 mot Halmstad.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
En seriematch kl 17:10 mot Malmö.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Matchen mot Lågan den 3/2 är inställd då vi ej får ihop ett lag.
Kan ev. bli så att matchen spelas vid senare tillfälle om vi hittar en ny dag. Återkommer med ny kallelse i så fall.
Två seriematcher i Kristianstad, Lingenässkolan (Stridsvagnsvägen 31) kl 14.30 mot Kristianstad lag 1 och kl 15.30 mot Kristianstad lag 2
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling vid klubblokalen på Mejerigatan 1, 2 timmar innan första matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
En seriematch i Lund, Gunnesbohallen, mot Lugi kl 16.00.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling vid klubblokalen på Mejerigatan 1, 1 h 15 minuter innan matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Vi har två matcher i Ystad lördagen den 17:e februari (mot Ystad IF och Lugi) och då denna dag är första lördagen under sportlovet så skickar vi ut denna kallelse i god tid för att se vilka som kan eller inte kan vara med. Svara alltså gärna så snabbt ni kan för dessa matcher så att vi isåfall kan kalla fler spelare om vi ser att det är många som är upptagna. Tack för hjälpen!
Två seriematcher i Ystad, Västervångshallen kl 12.30 LUGI och kl 13.30 Ystad IF
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling vid klubblokalen på Mejerigatan 1 i Helsingborg kl 10.30.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Två seriematcher HEMMA i Teknikhallen C kl 12.30 Ystad, kl 14.50 Lugi
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher i Lund, Gunnesbohallen kl 13.40 Lödde, kl 15.00 Dalby
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling vid klubblokalen på Mejerigatan 1, 1 h 15 innan första matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Vid sjukdom eller annat hör av er till Therese: 0704-837997
Två seriematcher i Lödde, Tolvåkershallen, kl 10.15 Malmö, kl 11.30 Lödde
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Samling på plats kl 9.30 i Tolvåkershallen i Lödde 45 min innan första matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Är det frågor innan matchen, hör av er till Joakim Bäckström som denna match är ledare. (Pappa till William Bäckström i laget och är med på vissa träningar).
Joakims telefonnummer är: 0723-015949
Bortamatch mot Stavsten i Trelleborg kl 10.00
Samling 8:15 Mejerigatan 1
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
Två seriematcher i Halmstad, Örjanhallen, kl 13.15 och kl 14.30.
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
OBS! Samling på plats kl 12.30 i Örjanhallen i Halmstad 45 min innan första matchen.
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Hej,
Påskacupen är en endagsturnering som spelas i Kävlinge den 31/3 för P10. Vi ska anmäla lag till cupen och behöver veta om ni kan vara med eller inte. Vi anmäler lag efter antal spelare som kan vara med. Vi vet ännu inte matchtiderna. Ni kan läsa mer här: Påskacupen 2024 (procup.se)
Anmäl er senast den 17/2.
// Ledarna
Fyra matcher i Påskacupen (Korsbackahallen A)
14.30 OV lag 1 – Lugi lag 2
15:50 Lödde Vikings lag Röd – OV lag 1
16:30 IK Sund lag blå – OV lag 1
17:50 OV lag 1 – HK Ankaret lag 1
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
OBS! Samling på plats i Korsbackahallen i Kävlinge 45 min innan första matchen, dvs kl 13:45
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Johan 0736506435
Fyra matcher i Påskacupen (Korsbackahallen E)
17.30 OV lag 2 – Lugi lag 3
18:30 Kävlinge – OV lag 2
19:10 Lödde Vikings lag Svart – OV lag 2
19:50 OV lag 2 – Tomelilla IF
Ta med svarta shorts, vattenflaska och skor. Matchtröja får ni på plats.
OBS! Samling på plats i Korsbackahallen i Kävlinge 45 min innan första matchen, dvs kl 16:45
Hör av er om ni har behov av att samåka.
Henrik 0705979949
Viktor 0702931782
Den 2 juni spelar P10 OV Beachhandboll! Anmäl er om ni kan vara med. Vi behöver inom kort anmäla hur många lag vi kan ställa upp med.
Turneringen brukar börja vid ca 9 tiden, och finalerna går vid 18-19 tiden. En rolig heldag på stranden!
Ni kan läsa mer om turneringen här: www.ovbeachhandboll.com
Den 29 maj är det avslutning för säsongen och vi ses på Fria Bad. Vi tränar beachhandboll och har avslutning med fika. Mer information kommer.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Robban och Leo från OV Helsingborg (tränare i klubben, samt målvaktstränare) kommer hålla extra målvaktsträning för alla målvakter i OV nu på tisdag den 20/2, kl 19.10-20.40 i Helsingborg Arena C.
Jättebra träning för de killar som brukar stå i mål och vill stå i mål! Alltså ingen vanlig träning, utan bara målvakter från olika åldrar från OV är på plats och träningen leds av Robban och Leo. OBS! För bara killarna som vill stå i mål :)
Anmäl er genom kallelsen senast måndagen den 19/2.
Observera att träningstiden startar 17.45 och slutar i hall kl 18.50. Därefter går vi tillsammans med killarna (som vill) till Helsingborgs Arena för att fira att herrlaget tagit sig upp till Handbollsligan. Herrarna möter serietvåan Varberg, med matchstart kl 19.00. Antingen hämtar ni er son vid Teknikhallen senast 18.50, eller möter ni upp i Helsingborg Arena under matchen.
Skriv i kommentar i kallelsen om er son blir hämtad i Teknikhallen 18.50. (Ingen kommentar = att han följer med till Arenan)
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Under denna träning kommer två representant från Handboll Syd att vara på plats. En kommer hålla i målvaktsträning för de killar som brukar stå i mål på träning och match och den andra lägger upp övrig träning med övningar och inspiration.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Övernattningsaktivitet 6-7 april
För att skapa bättre sammanhållning och göra ett bra avslut på säsongen kommer vi ha en övernattningsaktivitet den 6-7 april. Då vi är så många i laget, har vi hyrt Rydebäckshallen (enda hallen som var ledig), för att kunna göra roliga aktiviteter och därefter sova tillsammans i hallen på madrass. Vi samlas den 6 april kl 16.00 för olika aktiviteter, kvällsmat, övernattning och på söndagen har vi frukost och vi avslutar med aktivitet i hallen innan avslut kl 10.00 på söndag den 7/4.
Samling: 6/4 kl 16.00
Avslut: 7/4 kl 10.00
Mer info om packningslista kommer.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Träningen börjar i Teknikhall C, för att sedan ha två planer C och B.
Träningen i Mariaparkshallen.
Hej på er!
Det har nu blivit dags att arrangera vårt föräldramöte för OV Helsingborg P10.
Föräldramötet kommer att vara:
Dag: Tisdagen den 12 september
Tid: Kl 18.00-19.30 (dvs ingen handbollsträning den dagen för killarna)
Plats: Olympiarinken, Konferensrum 2 (entrén till ishallen)
Agenda: Vi kommer att ta upp allt som är nödvändigt för er som föräldrar att veta och ha koll på för att säsongen ska bli riktigt bra. Konkreta exempel är: träningar, seriematcher, cuper, lagaktiviteter, lagkassa, föräldraengagemang, ordningsregler och konsekvenser, målsättningar under året och mycket mer.
Observera: Årets föräldramöte är obligatoriskt så säkerställ att minst en förälder från varje barn är med. Anledningen till detta är att vi bl.a. kommer att göra tydliga förändringar inom området regler och disciplin på träningarna och det är viktigt att ni alla tar del av detta och att vi kan fånga upp eventuella synpunkter och tankar kring t.ex. konsekvenser av dessa regler. Vi behöver också säkerställa att vi har det stöd vi behöver från er föräldrar så att vi kan skapa förutsättningar för ett bra handbollsår.
Vi ser fram emot att träffa er alla den 12 september och vi ser ännu mer fram emot att sätta igång
handbollssäsongen 2023-2024 tillsammans! Nu kör vi! 😊
// Henrik, Johan, Viktor och Therese
Hej,
Nu är det tid för lagfotografering och om man vill även individuell fotografering.
Tänk på att svara på kallelsen.
När: Onsdagen den 6 september
Var: Entrén Helsingborg Arena
Tid samling: kl 16.45
Lagfotografering P10: kl 17.00
Individuell fotografering: kl 17.15
Vi ber er som har OV-tröja att ha på er det. Matchkläder kommer att finnas på plats.
Info från kansliet:
Onsdagen den 6e september välkomnar vi alla spelare, ledare samt föräldrar till Helsingborg Arena för utprovning av OV’s klädprofil samt både individuellt foto samt lagfotografering! Detta kommer ske i Helsingborg Arena i huvudentrén. Vi är väldigt stolta att även detta år ha ett samarbete med både Adidas och Stadium som leverantörer för vår klädprofil. Både representanter kommer att vara på plats denna dag för att visa upp kollektionen av vår klädprofil. Även spelare från våra dam- och herrlag kommer finnas på plats.
Ta chansen att prova och även beställa nya tränings- och matchkläder, jackor eller väskor. Detta kommer att finnas både för spelare, ledare och föräldrar. Då det är individuella beställningar så kan man testa kläder både före och efter fotograferingen. Det kommer även finnas försäljning av OV Halsduk samt den nylanserade OV mössan att köpa på plats. Om man vill kommer även spelare kunna köpa sin egen boll genom att sätta upp sig på en lista och swisha summan för bollen. Dagen efter gör kansliet en gemensam beställning hos Stadium som sedan kommer delas ut till rätt spelare av oss.
OV Helsingborg har precis som förra året ett samarbete med Express-bild i Västerås AB vilket innebär att spelarna tar både individuella bilder och lagbild. Det kommer att finnas möjlighet att köpa bilder sedan från Express-Bild likt klassisk skolfotografering. Till fotograferingen ska ni ha med er foto-lappar dessa delas ut till alla inför fotografering för påskrift av målsman. Dessa finns från och med idag att hämta ut på kansliet.
Vi har terminsavslutning med pizza i klubblokalen och därefter går vi till Helsingborg Arena och hejar på herrlaget som spelar kl 19.00. Matchen är slut ca 20.30. Vill man gå tidigare från matchen är det såklart okej.
Meddela i kommentar eventuella allergier.
Den 12 januari startar vi upp terminen med inspring tillsammans med herrlaget. Tänk på att svara på kallelsen om ni kommer eller ej.
Matchstart kl 19.00.
Samling kl 18.30 innanför entrén på Helsingborg Arena.
Ta med träningsbyxor/shorts och handbollsskor. Matchtröja lånas på plats.
(Denna match har vi även bemanning av kioskerna. Separat info skickas ut om det.)
Hej!
Den 9 februari är det publikmatch (gratis inträde) och samtidigt OV parad där alla ungdomslag går in på plan i halvlek. Denna match spelas i Idrottens Hus och man hoppas fylla hallen. Därför är det viktigt att boka upp sin plats.
Laget/spelarna samlas utanför B-hallens entré, som ligger mitt emot Olympia kl 18.40. Föräldrarna ska sedan gå in den vanliga entrén och sitter inte med laget.
Svara senast den 31 januari i kallelsen om er kille ska vara med och kom ihåg att boka upp egna biljetter till er föräldrar, syskon eller annan släkt.
Matchtröja lånas på plats.
__________________________________________
Se mer info nedan från kansliet:
Eftersom publikmatchen detta år kommer att spelas på Idrottens hus så kommer vi ha begränsat med platser och vi räknar med att få lapp på luckan. Vilket gör att man kommer behöva förhandsboka platser trots att det är gratismatch.
Vi kommer redan från starten av biljettsläppet ha reserverat sektioner till våra OV-lag som ska gå ner i pausen kan sitta tillsammans med er tränare. Men vi kommer behöva att ni skickar in exakt hur många ni blir i era grupper (spelare + tränare). Detta så vi vet om vi behöver reservera fler platser eller om vi kan släppa platser som inte används till allmänheten. 2 februari är sista datum för att skicka in antalet platser varje lag behöver.
Eftersom detta är en obligatorisk aktivitet då alla lag ska vara representerade i paraden så kommer alla träningstider för våra ungdomslag att bokas av denna dag.
Övrig information.
För att slippa trängsel i den ”vanliga entrén” så kommer samtliga spelare plus ledare att gå in via ingången som ligger mitt emot Olympia (ovanför IH B ingången). Sittplatserna för spelarna kommer att vara i anknytning till ingången. Föräldrar och övrig publik kommer att gå in via huvudentrén. Spelarna ska vara klädda i grönt och inmarschen beräknas ske så fort spelarna har lämnat planen för halvtidsvila.
Bengt Fellbe kommer att vara ansvarig för inmarschen och samlingen innan inmarschen kommer att ske i IH B 5 minuter innan avslutad första halvlek. För att ta er dit så kommer ni gå ut via samma ingång ni kom in via och sedan in i IH B. Efter marschen så ber vi att alla lag tar sig så snabbt som möjligt upp på sina platser så andra halvlek kan komma i gång i tid.
Idag (17 januari) kl. 10.00 öppnar biljettsläppet för allmänheten och där med även föräldrarna. Det kommer att skickas ut en länk till samtliga föräldrar och medlemmar hur de går till väga för att boka biljetter så smidigt som möjligt.
OBLIGATORSIK FÖRSÄLJNING AV IDROTTSRABATTEN
Överskott går till lagkassan!
OV Helsingborg har tagit sedan ett antal år tillbaka beslutat att koncentrera lagens försäljningsaktiviteter till två tillfällen per säsong, en höst- och en våraktivitet. Klubben har specifikt valt ut försäljning av Idrottsrabatten då denna ger möjlighet för de flesta familjer att enkelt tjäna ihop kostnaden genom de fina erbjudanden som ingår.
Upplägget är följande: Laget beställer antalet som man ska sälja. Man redovisar 64 kronor per häfte och behåller överskottet t.ex. om laget beställer 100 häften av Idrottsrabatten ska man redovisa 6400 kronor till klubben och behåller sen överskottet till lagkassan.
Minimum är 5 st/per spelare eller 4 st/per spelare om man har syskon i OV Helsingborg som säljer (och ju fler man säljer desto mer pengar till lagkassan).
Skriv i kommentarerna till kallelsen hur många ni vill beställa (minimum 5 st). Svara på kallelsen senast 15 mars.
Swisha 100 kr/häfte till Therese Wallter 0704-837997. Skriv barnens namn i kommentaren på swish.
Häftena får ni på träningarna vecka 16.
Se mer info från klubben i bifogat dokument.
Hej alla föräldrar!
Här kommer kallelse till Partille Cup i sommar. Även om cupen är i sommar, behöver vi inom en vecka ha svar om ni kan vara med eller inte. Det är då väldigt viktigt att ni endast svarar JA ifall ni verkligen kan vara med.
Enligt information vi tidigare skickat ut kommer vi endast ha möjlighet att anmäla ETT lag. Dessutom: om vi anmäler ett lag så måste vi också få hjälp av er föräldrar för att kunna genomföra resan på ett bra sätt. Detta innebär både stöd vid matcher samt att någon förälder har möjlighet att sova med gruppen och stötta som resurs inom detta.
I kommentarsfältet skriver ni om ni som förälder har möjlighet att hjälpa till vid boende eller stötta laget på annat sätt före, mellan och efter matcher. Matcherna kommer spelas antingen på förmiddagen eller eftermiddagen. För att kunna genomföra turneringen måste vi få stöttning av föräldrar. Mer specifik information kommuniceras ut när vi vet möjligheterna av hjälp.
Observera att det INTE finns någon garanti för att man kan följa med förrän vi har sett hur många som anmäler sitt intresse. Skulle det vara fler än vad vi kan ha med i ett lag så kommer vi att få lösa detta genom att titta på t.ex. träningsnärvaro under året och premiera de som tränat flitigast.
För er information så gäller följande för Partille Cup i Göteborg:
Turneringen (som är internationell och därmed utslagning och slutspel precis som Lundaspelen) är 2-6 juli med avresa från Helsingborg måndagen den 1 juli och hemresa lördagen den 6 juli. Det är alltså fem nätters övernattning som gäller. Det ungefärliga kostnaden per barn är ca 3.000 kr och då ingår bussresa t.o.r, deltagarkort, övernattning och mat på plats i Göteborg. Utöver detta tillkommer givetvis aktiviteter och annat som man hittar på (Liseberg t.ex.)
Har ni frågor, är ni givetvis välkomna att höra av er till oss ledare.