Den 2 juni spelar P10 OV Beachhandboll! Anmäl er om ni kan vara med. Vi behöver inom kort anmäla hur många lag vi kan ställa upp med.
Turneringen brukar börja vid ca 9 tiden, och finalerna går vid 18-19 tiden. En rolig heldag på stranden!
Ni kan läsa mer om turneringen här: www.ovbeachhandboll.com
Den 2 juni spelar P10 OV Beachhandboll! Anmäl er om ni kan vara med. Vi behöver inom kort anmäla hur många lag vi kan ställa upp med.
Turneringen brukar börja vid ca 9 tiden, och finalerna går vid 18-19 tiden. En rolig heldag på stranden!
Ni kan läsa mer om turneringen här: www.ovbeachhandboll.com
Den 2 juni spelar P10 OV Beachhandboll! Anmäl er om ni kan vara med. Vi behöver inom kort anmäla hur många lag vi kan ställa upp med.
Turneringen brukar börja vid ca 9 tiden, och finalerna går vid 18-19 tiden. En rolig heldag på stranden!
Ni kan läsa mer om turneringen här: www.ovbeachhandboll.com
Den 2 juni spelar P10 OV Beachhandboll! Anmäl er om ni kan vara med. Vi behöver inom kort anmäla hur många lag vi kan ställa upp med.
Turneringen brukar börja vid ca 9 tiden, och finalerna går vid 18-19 tiden. En rolig heldag på stranden!
Ni kan läsa mer om turneringen här: www.ovbeachhandboll.com
14.30 OV Helsingborg Handbollklubb 2 - Dalby Gymnastik o Idrottsförening
15.45 Lödde Vikings HK 2 - OV Helsingborg Handbollklubb 2
Samåkning från klubbstugan med samling 13.15. (skriv i kommentaren om ni åker direkt)
obs! Ta med boll!!
Skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
10.30 HK Hök - OV Helsingborg HK 1
11.30 Lugi HF 1 - OV Helsingborg HK 1
Samåkning från klubbstugan med samling 09.00. (skriv i kommentaren om ni åker direkt)
Skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Obs!! Ta med ombyte till dusch efter matcherna!!
11.30 IFK Kristianstad blå - OV Helsingborg HK 1
12.40 OV Helsingborg HK 1 - Kävlinge HK
Samåkning från klubbstugan med samling 9.30. (skriv i kommentaren om ni åker direkt)
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Två matcher kl 13.00 och 15.30
Två OV lag som spelar samtidigt och lagindelning görs när vi ser vilka som tackat ja.
Vi möter HK Ankaret, IFK Kristianstad, Lödde Vikings lag 1 och Lödde Vikings lag 2
Samling Teknikhallen kl 12.20
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
IK Sund 1 - OV Helsingborg HK 1, matchstart kl 18.00
Ta med boll, matchkläder och vattenflaska. Ta med för ombyte med dusch efter matchen.
Två matcher i Kristianstad söndagen 24 november
13.30 IFK Kristianstad orange - OV Helsingborg HK lag 2
14.40 OV Helsingborg HK lag 2 - HK Malmö
Ta med boll, matchkläder och vattenflaska. Ta med för ombyte med dusch efter matchen.
Samling OV Helsingborg kansliet kl 11.30 - meddela gärna ifall ni åker direkt till hallen i Kristianstad
Dalby Gymnastik o Idrottsförening - OV Helsingborg Handbollklubb
Två matcher i Lund lördagen 14:e december
12.20 Lugi
13.30 IK Sund
Ta med boll, matchkläder och vattenflaska. Ta med för ombyte med dusch efter matchen.
Samling OV Helsingborg kansliet kl 10:45 - meddela ifall ni åker direkt till hallen i Lund
Två matcher i Kävlinge söndag 15:e december
14:45 HÖK
16:00 Kävlinge
Ta med boll, matchkläder och vattenflaska. Ta med för ombyte med dusch efter matchen.
Samling OV Helsingborg kansliet kl 13:15- meddela ifall ni åker direkt till hallen i Kävlinge
Ta med boll, matchkläder och vattenflaska. Ta med för ombyte med dusch efter matchen.
Svara på kallelsen så snart som möjligt så att vi vet om ni kan eller ej.
Samling i Lödde Idrottshall kl 8.20 (skriv i kommentaren eller till Therese om ni vill/behöver samåka)
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
15:40 HK Svalöv - OV Helsingborg HK 1
16:50 Halmstad HF - OV Helsingborg HK 1
Matchstart kl 15:40
Samling i Örjanhallen i Halmstad senast kl 15:00
Adress: Kastanjeallén 6 Halmstad
Hör av er till Johan eller skriv i kallelsen om ni vill/behöver samåka.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Hej ,
nästa söndag spelar vi 2 hemmamatcher och föräldrar vars barn spelar ska bemanna kiosken . Vi delar upp tiden i 2 arbetspass med 2 föräldrar per pass.
Utöver detta behöver vi också 2 matchvärdar. Matchvärdarna har färglad väst på sig och har som ansvar att bla svara på de gästande lagens frågor om omklädningsrum och kommunikation med domarna innan matcherna.
Det är alltså 6 föräldrar som behöver gå in och tacka ja till aktiviteten.
Wilgotts föräldrar har alla kioskgrejerna hos sig. Ni som ska stå, snacka i hop er och ta kontakt med Wilgotts pappa Thomas ( tfn. +46 73-612 47 63) för överlämning av allt. Ett bra tillfälle att ta över allt är torsdagsträningen nästa vecka.
OBS! Svara gärna så snabbt som möjligt.
Vi kör samling utanför entrén till Idrottens Hus för bärhjälp och arbetspassindelning.
Efter sista korven är såld hjälps alla som stått åt för att montera ner kiosken.
Lycka till :)
11:00 OV Helsingborg HK 2 - IFK Kristianstad orange
13:20 OV Helsingborg HK 2 - Staffanstorps Handbollsklubb
Matcherna spelas i Idrottens Hus (IH)
Matchstart kl 11:00 och samling i Idrottens Hus kl 10.15
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matcherna.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej.
Matchen spelas i Gantoftahallen
Matchstart kl 10.30 och samling i Gantoftahallen kl 9.45.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matchen.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej. Detta så att vi vet om vi behöver kalla andra spelare.
Två matcher hemma
12:30 OV Helsingborg HK 1 – Åhus HB Röd
14:50 OV Helsingborg HK 1 - IK Sund 1
Matchstart kl 12.30 och samling i hallen kl 11:45.
Kom ihåg matchtröja, boll, skor, shorts, vattenflaska. Ta gärna med för dusch efter matchen.
OBS! Tänk på att svara på kallelsen så fort ni vet om ni kan eller ej. Detta så att vi vet om vi behöver kalla andra spelare.
Hej,
Turneringen spelas lördagen den 26/4 i Malmö och cupen heter Kanariecupen. Det är minst 4 matcher. Därefter tar vi oss till Malmö Sommargårdar i Höllviken för teamaktiviteter och övernattning tillsammans i en stor stuga. Vi avslutar på söndag innan lunch. Lagkassan betalar övernattning och mat. Cupen står OV för.
Det vi kommer behöva hjälp med är:
Körning från cupen till Höllviken, vi behöver ca 6-7 bilar.
Hämtning av killarna från Höllviken på söndagen, vi behöver ca 6-7 bilar (lämna av killarna vid klubblokalen)
Detta försöker vi samköra.
- Skriv i kommentar om ni kan köra till Höllviken och/eller hem på söndagen.
Kvällsmat/middag på söndagen. Vi har inte bestämt vad vi ska äta, men efter en hel dag med cup är det bra att få i sig ordentligt med mat.
- Är det möjligt att några föräldrar hjälper till med att ha gjort en köttförsås som vi kan värma på i stugan? (att exempelvis ha den fryst i en kylväska under dagen) Skriv i kommentaren om ni har möjlighet att hjälpa till med kvällsmat/middag.
// Ledarna
Träningen på stranden Fria Bad i Helsingborg.
Träning inför Partille cup med de spelare som ska vara med på turneringen.
Träning inför Partille cup med de spelare som ska vara med på turneringen.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Övernattningsaktivitet 28-29 september
För att få en bra start tillsammans på säsongen kommer vi ha en övernattningsaktivitet den 28-29 september. Vi kommer vara i Rydebäckshallen (som i våras) och ha någon form av handboll, göra teamaktiviteter, prata om hur vi vill ha det i laget och vara mot varandra, äta kvällsmat och därefter sova tillsammans i hallen på madrass. Vi samlas den 28 september kl 16.00 och på söndagen har vi frukost och vi avslutar med aktivitet i hallen innan avslut kl 10.30 på söndag den 29 september. Vi börjar i Nya Rydebäckshallen på lördagen och avslutar i gamla på söndagen.
Samling: 28/9 kl 16.00
Avslut: 29/9 kl 10.30
Mer info om packningslista kommer.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Denna träning kommer vi ha tillsammans med P12. P12s tränare (tidigare målvakt) kommer ha specifik målvaktsträning för våra killar tillsammans med P12. Resterande kommer köra träning tillsammans.
Vi ser gärna att de killar som vill stå i mål på match prioriterar denna träning. Skriv i kommentar till kallelsen om du vill fokusera på målvaktsspelet denna träning.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Denna träning kommer våra faddrar från herrlaget och håller i träningen. Bland annat Marcus Norrbrink som blev utsedd till lagets bästa spelare i matchen mot Alingsås i tisdags.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Handbollsträning i Teknikhallen. Vi har två planer, A och B.
Beachhandbonllsträning.
Handbollsträning i Hittarpshallen. Vi har två planer, 4 och 5.
Föräldramöte med info inför säsongen. Viktigt att alla medverkar och svarar på kallelsen. Under mötet kommer vi fördela ut ansvar till en del olika uppgifter under säsongen, det är därför viktigt att ni är på plats. Är ni inte på plats kan ni bli tilldelad uppgift.
Föräldramötet är samma tid som träningen. Träning som vanligt.
Hej,
Den 5 maj är det vårstädning tillsammans med P/F10-11. Svara i kallelsen om ni kan! Ta gärna med syskon och andra i familjen!
Lägg gärna en kommentar så att klubben vet ungefär hur många som kommer. Svara senast 29 april!
Info från klubben om vårstädningen:
OV Helsingborg har beslutat att återuppta Vårstädningen inom vår förening. Kul!!
Innan pandemin så deltog samtliga ungdomslag under 1 dag/år, nu tänker vi att detta kan vara en kul ”lära känna” dag för våra F/P10 och F/P11. Ungdomsverksamheten får 200kr per barn/ungdom som deltar, oavsett om det är syskon ( under 20år ) eller spelare i OV Helsingborg.
Vi samlas på Klubbstugan söndagen den 5 Maj kl 09.30, vi städar i området runt Olympia/klubbstugan under ca 3 timmar och avslutar med en gemensam fika /grillning på klubbstugan.
Så ta med syskon och föräldrar – vi hoppas på stor uppslutning och en rolig dag tillsammans 😊
Mer information om städdagen hittar ni här:
Hej alla föräldrar!
Här kommer kallelse till Partille Cup i sommar. Även om cupen är i sommar, behöver vi inom en vecka ha svar om ni kan vara med eller inte. Det är då väldigt viktigt att ni endast svarar JA ifall ni verkligen kan vara med.
Enligt information vi tidigare skickat ut kommer vi endast ha möjlighet att anmäla ETT lag. Dessutom: om vi anmäler ett lag så måste vi också få hjälp av er föräldrar för att kunna genomföra resan på ett bra sätt. Detta innebär både stöd vid matcher samt att någon förälder har möjlighet att sova med gruppen och stötta som resurs inom detta.
I kommentarsfältet skriver ni om ni som förälder har möjlighet att hjälpa till vid boende eller stötta laget på annat sätt före, mellan och efter matcher. Matcherna kommer spelas antingen på förmiddagen eller eftermiddagen. För att kunna genomföra turneringen måste vi få stöttning av föräldrar. Mer specifik information kommuniceras ut när vi vet möjligheterna av hjälp.
Observera att det INTE finns någon garanti för att man kan följa med förrän vi har sett hur många som anmäler sitt intresse. Skulle det vara fler än vad vi kan ha med i ett lag så kommer vi att få lösa detta genom att titta på t.ex. träningsnärvaro under året och premiera de som tränat flitigast.
För er information så gäller följande för Partille Cup i Göteborg:
Turneringen (som är internationell och därmed utslagning och slutspel precis som Lundaspelen) är 2-6 juli med avresa från Helsingborg måndagen den 1 juli och hemresa lördagen den 6 juli. Det är alltså fem nätters övernattning som gäller. Det ungefärliga kostnaden per barn är ca 3.000 kr och då ingår bussresa t.o.r, deltagarkort, övernattning och mat på plats i Göteborg. Utöver detta tillkommer givetvis aktiviteter och annat som man hittar på (Liseberg t.ex.)
Har ni frågor, är ni givetvis välkomna att höra av er till oss ledare.
Hej,
Nu startar snart en ny säsong och vi ser verkligen fram emot detta!
Då det är flera barn som står på kö för att komma in i laget vill vi med detta utskick stämma av om det är någon som bestämt sig för att sluta med handbollen. Samt även så att ni slipper få faktura på medlemsavgiften.
Vi ber därför ALLA att svara på kallelsen.
Jag kommer fortsätta - svara JA
Osäker - svara JA, plus skriv en kommentar
Jag kommer inte fortsätta - svara NEJ
Det är bara vi ledare som ser svar och kommentarer i kallelsen.
Hej,
Nu är det tid för lagfotografering och om man vill även individuell fotografering.
Tänk på att svara på kallelsen.
När: Onsdagen den 4 september
Var: Entrén Helsingborg Arena
Tid samling: 16.45.
Lagfotografering P11: 17.00
Individuell fotografering: 17.15.
Vi ber er som har OV-tröja att ha på er det. Matchkläder kommer att finnas på plats.
Intersport kommer också vara på plats för att prova och beställa kläder.
Första träningen kommer lapp att delas ut för underskrift vid beställning. Denna finns även på plats under fotograferingen.
OBLIGATORSIK FÖRSÄLJNING AV IDROTTSRABATTEN
Överskott går till lagkassan!
OV Helsingborg har tagit sedan ett antal år tillbaka beslutat att koncentrera lagens försäljningsaktiviteter till två tillfällen per säsong, en höst- och en våraktivitet. Klubben har specifikt valt ut försäljning av Idrottsrabatten då denna ger möjlighet för de flesta familjer att enkelt tjäna ihop kostnaden genom de fina erbjudanden som ingår.
Upplägget är följande: Då häftena blivit 30kr dyrare detta år så kommer även förtjänsten bli högre för lagen. Det kommer kosta 130kr att köpa ett häfte. Laget beställer antalet som man ska sälja. Man redovisar 85 kronor per häfte och behåller överskottet t.ex. om laget beställer 100 häften av Idrottsrabatten ska man redovisa 8500kr till klubben och behåller sen 4500kr till lagkassan. Laget tjänar med andra ord 45kr per sålt häfte.
Minimum är 5 st/per spelare eller 4 st/per spelare om man har syskon i OV Helsingborg som säljer (och ju fler man säljer desto mer pengar till lagkassan).
Skriv i kommentarerna till kallelsen hur många ni vill beställa (minimum 5 st). Svara på kallelsen senast 27/9.
Häftena får ni på träningarna efter den 10 oktober.
Den 16 oktober har vi inspring tillsammans med herrlaget. Tänk på att svara på kallelsen om ni kommer eller ej.
Matchstart kl 19.00.
Samling kl 18.30 innanför entrén på Helsingborg Arena.
Ta med träningsbyxor/shorts, matchtröja (ni som redan fått) och handbollsskor.
Hej föräldrar!
På söndag är det dags för säsongens 1:a kioskuppsättning då killarna spelar på hemmaplan.
Vi delar upp tiden i 3 arbetspass med 2 föräldrar per pass.
Det är alltså 6 föräldrar som behöver gå in och tacka ja till aktiviteten.
Vi kör samling för bärhjälp, arbetspassindelning och uppsättning av kiosk utanför entrén till Teknikhallen kl. 12:20. Efter sista korven är såld hjälps alla som stått åt för att montera ner kiosken.
I år har vi i P11 möjlighet att få in pengar till lagkassan genom att sälja Bingolotter till årets uppsittarkväll.
Det finns tre typer av lotter till uppesittarkvällen.
Av varje såld lott behåller vårt lag 25% av lottpriset (vilket motsvarar 2/3 av vinsten). Har vi exempelvis sålt 100 st vanliga lotter och 25 st dubbellotter har laget sålt för 15 000 kr, av dessa erhållet laget 25% (3 750 kr).
Gör beställning genom att skriva antal av respektive lott i kommentaren i denna kallelse!
Ex. enkellott 4 st, trippellott 2 st
Svara på kallelsen med de antal lotter du vill sälja senast den 26 november. (Eventuellt osålda lotter kan returneras senast den 22 december till klubben)
Inspring med herrlaget.
Samling 18.30 i entrén till Helsingborg Arena. Ta med matchtröja, träningsbyxor/shorts och inneskor.
Hej!
Den 10 januari är det publikmatch (gratis inträde) och samtidigt OV parad där alla ungdomslag går in på plan i halvlek. Denna match spelas i Idrottens Hus och man hoppas på mycket publik!
Matchstart 19.00, OV Dam mot HK Malmö.
Samlingsplats kl 18.40: Inne på IH, läktaren på långsidan bakom bänkarna, sidan mot Olympia. Säg till Therese eller Viktor när ni kommer.
Ha på matchtröja.
Träningen startar den 13/1.
// Ledarna
Hej föräldrar!
Nu är laguppställningen för hemmamatcherna den 18 januari klar. Därför kommer nu kallelsen till kioskbemanningen .
Vi delar upp tiden i 3 arbetspass med 2 föräldrar per pass.
Utöver detta behöver vi också 2 matchvärdar. Matchvärdarna har färglad väst på sig och har som ansvar att bla svara på de gästande lagens frågor om omklädningsrum och kommunikation med domarna innan matcherna.
Det är alltså 8 föräldrar som behöver gå in och tacka ja till aktiviteten.
Wilgotts föräldrar har alla kioskgrejerna hos sig. Ni som ska stå, snacka i hop er och ta kontakt med Wilgotts pappa Thomas ( tfn. +46 73-612 47 63) för överlämning av allt. Ett bra tillfälle att ta över allt är torsdagsträningen nästa vecka.
OBS! Svara gärna så snabbt som möjligt.
Vi kör samling utanför entrén för bärhjälp och arbetspassindelning. Tänk på att sätta upp kiosken ute i korridoren, gott om plats där och ingen risk för att bollar träffar kiosken.
Efter sista korven är såld hjälps alla som stått åt för att montera ner kiosken.
OBLIGATORSIK FÖRSÄLJNING AV IDROTTSRABATTEN
Överskott går till lagkassan!
OV Helsingborg har tagit sedan ett antal år tillbaka beslutat att koncentrera lagens försäljningsaktiviteter till två tillfällen per säsong, en höst- och en våraktivitet. Klubben har specifikt valt ut försäljning av Idrottsrabatten då denna ger möjlighet för de flesta familjer att enkelt tjäna ihop kostnaden genom de fina erbjudanden som ingår.
Upplägget är följande: Då häftena blivit 30kr dyrare så kommer även förtjänsten bli högre för lagen. Det kommer kosta 130kr att köpa ett häfte. Laget beställer antalet som man ska sälja. Man redovisar 85 kronor per häfte och behåller överskottet t.ex. om laget beställer 100 häften av Idrottsrabatten ska man redovisa 8500kr till klubben och behåller sen 4500kr till lagkassan. Laget tjänar med andra ord 45kr per sålt häfte.
Minimum är 5 st/per spelare eller 4 st/per spelare om man har syskon i OV Helsingborg som säljer (och ju fler man säljer desto mer pengar till lagkassan).
Skriv i kommentarerna till kallelsen hur många ni vill beställa (minimum 5 st). Svara på kallelsen senast 16/3!!
Häftena får ni på träningarna , datum meddelas senare.
Slutspelsmatch istället för träning på torsdag den 27/3
Info:
Gå in genom dörren märkt medlemmar så klickar vi av er för att förenkla biljetthanteringen.
När paraden är klar går ni upp och sätter er på teleskopläktaren, skulle någon vilja stå i klacken istället så är den på sektion L och där kan man gå upp och sätta sig om det finns plats 😊
Från kansliet:
Det närmar sig slutspel för våra herrar och vi vill såklart skapa minnen tillsammans. Under deras första hemmamatch så tänker vi att våra ungdomslag i ålder U9-U12 ska få var delaktiga inför match, vi tänker oss en mindre ”Parad” där era tjejer och killar ska få gå in och ställa sig runt planen och klappa in vårt lag.
Vi vill att ni deltar i arrangemanget – hoppas på stor uppslutning 💚
Då står det klart att första matchen på hemmaplan i Helsingborgs Arena blir Torsdagen den 27/3 kl 19.00💚 mot Malmö.
Hoppas att ni alla har både lust och möjlighet att vara en del utav vårt arrangemang denna kvällen. Tillsammans skapar vi historia💥
Hej P11 föräldrar!
Vi har fått förfrågan om hjälp för kioskarbete under en av semifinalerna so
herrarna ska spela . Det gäller matchen måndagen den 21/4 (se nedan för inklistrat mail fr Jessica på kansliet).
Det är samma upplägg som sist vi stod på en herrmatch, dvs. 8 st föräldrar som tackar ja på inbjudan så snart som möjligt 😃.
Hej på er,
Våra herrar spelar ( som ni troligtvis inte har missat😅 ) semifinaler mot Hammarby med start nu på Tisdag. Vi skulle behöva hjälp utav era föräldrar i kiosken på Arenan Måndagen den 21/4, matchen börjar 19.00 och det är samling i foajén kl 17.45. Hoppas att ni har både lust och möjlighet att hjälpa till vid denna matchen🙏 Utöver det så hoppas vi såklart att alla era härliga killar dyker upp som klack framöver också💥Dom är guld värda!!
Tillsammans skapar vi historia💚
Vänliga hälsningar
Jessica Björklund –
Klubbadministratör OV Helsingborg
Hej,
Den 10 maj är det vårstädning tillsammans med P/F10-11. Svara i kallelsen om ni kan! Ta gärna med syskon och andra i familjen!
Lägg gärna en kommentar så att klubben vet ungefär hur många som kommer. Svara senast 29 april!
Info från föreningen:
Vi har beslutat att återuppta Vårstädningen inom vår förening. Kul!!
Innan pandemin deltog samtliga ungdomslag under 1 dag/år, nu tänker vi att detta kan vara en kul ”lära känna” dag för våra F/P10 och F/P11.
Vi samlas på Klubbstugan lördagen den 10 Maj kl 09.30 vi städar i området runt Olympia/klubbstugan under ca 3 timmar och avslutar med en gemensam fika /grillning på klubbstugan.
Ersättningen kommer att gå till föreningens ungdomsverksamhet ( cuper, material mm ).
Så, bjud in era lag redan nu – vi hoppas på stor uppslutning och en rolig dag tillsammans 🌞 Givetvis är både syskon och föräldrar välkomna!
Mer information om städdagen hittar ni här:
Hej alla föräldrar!
Här kommer kallelse till Partille Cup i sommar. Även om cupen är i sommar, behöver vi redan nu få in svar om ni kan vara med eller inte. Det är då väldigt viktigt att ni endast svarar JA ifall ni verkligen kan vara med.
Vi kommer i år ha möjlighet att anmäla upp till två lag. Men vi behöver stöttning från föräldrar även detta år. Kanske än mer stöttning om vi har två lag som kanske har olika spelplatser och tider.
För er information så gäller följande för Partille Cup i Göteborg:
Turneringen (som är internationell och därmed utslagning och slutspel precis som Lundaspelen) är 30 juni - 5 juli med avresa från Helsingborg måndagen den 30 juni och hemresa lördagen den 5 juli. Det är alltså fem nätters övernattning som gäller. Det ungefärliga kostnaden per barn är ca 3.000 kr och då ingår bussresa t.o.r, deltagarkort, övernattning och mat på plats i Göteborg. Utöver detta tillkommer givetvis aktiviteter och annat som man hittar på (Liseberg t.ex.)
Har ni frågor, är ni givetvis välkomna att höra av er till oss ledare.